schitteringen na staaroperatie

  • CLASIEN

    Hallo,

    Leuk die reacties te lezen.

    Ben benieuwd hoe het jullie vergaat.

    Ik ben nog onder behandeling van oogarts.

    Heb totbegin febr.overdag hypromellose gedruppelt

    en s'nachts 1 druppel carbogel.

    Nu krijg ik dinsdag 22-2 'n fluorescentie onderzoek.

    M'n r.oog is nog steeds wazig.

    Het is net als bij jullie ook lichtgevoelig

    zodat deze dagen zeker 'n zonnebril nodig is.

    Gelukkig was m'n L,oog niet nodig maar had het zeker niet laten doen in deze fase.

    Enfin de arts zei dat hij blijft zoeken wat de oorzaak is.

    Dat zal ik laten weten op deze site.

    Groeten van clasien

  • Ingrid

    Ik heb na mijn staaroperatie geen schittering maar het lijkt of er zandkorrels in mijn oog zitten

    of een haartje maar ik zie er niks in zitten, komt dit meer voor

  • Fe

    Ook ik ben aan beide ogen geopereerd ivm staar in jan en febr j.l. Heb er nog steeds gemengde gevoelens bij. Het lukt ons niet om de juiste sterkte en juiste contactlenzen te vinden. Schitteringen, wazen, onscherp en lichtgevoelig. Heb er af en toe spijt van dat ik heb laten opereren, weet ook dat dit niet terecht is. Veraf zien is super maar dichterbij een ramp. Kan wel lezen zonder lenzen in maar ga niet steeds lens uit doen om iets te lezen. Dan is er ooknog stukje waar ik slecht zicht heb tussen leesbril en t verafzien. Wie weet raad, of heeft tips/advies. Alles is welkom.:S

  • melanie

    ik heb een staar operatie gehad,het is nu 8 wek zie de 's avons de lens schiteren ook zie ik slechter als voor heen,het is nu 8 weken geleden,de oogarts zegt na laezeren .is er iemand die hier ervaring mee heeft?mijn oog ziet ok nog erg rood,het andere oog moet ook nog ,maar ik durf het niet,ik hoop op reacties

  • Jeanne

    Ook ik heb na 9 weken nog last van mijn ge-opereerde oog

    Inderdaad het idee dat er iets in zit.Ook heb ik last van het licht en aanvallen van hevig tranende ogen.

    Draag binnen en buiten continu een zonnebril

    Jeanne

  • clasien

    Hallo allemaal,

    Zou nog wat laten horen van m'n onderzoeken.

    Er bleek 'n infart in de bloedvaatjes van het netvlies de boosdoener te zijn

    Pas op de hoge bloeddruk zegt oogarts .

    Doordat de staar was weg konden ze beter in het oog kijken.

    Nu minder zicht en dat word alleen maar erger heeft oogarts gezegd.

    De schitteringen worden wel wat minder maar ik loop veel met zonnebril.

    Auto rijden was ook niet zo vertrouwd.

    Nu is het ruim 'n jaar geleden dat ik geholpen ben en ja je leert er mee leven.

    .Bril helpt ook niet meer, alleen leesbril van bv hans anders.

    dit was mijn verhaal.

    CLASIEN

  • jpl70

    ik heb zwarte randen aan de zijkant van mijn oogen na de operatie wat is dit

  • Nan

    ik had de staaroperatie 17 maart j.l.

    Ook ik heb last van schitteringen. ‘s avonds, als ik de hond uitlaat, weerkaatsten de staatlantaarns op de lens, vooral de onderkant, erg vervelend, het zicht is prima. Maar ik vraag me af hoe dat ’s avonds is .op de snelweg enzo is. Gebeurt niet vaak, maar m'n kinderen wonen op 2,5 en 3 uur rijden. Ook “voel” ik het oog soms, lijkt wel of het dikker is. Ik ben 67 jaar.

  • Truus

    Hoi Melanie,

    Ik hoop dat het bij jou wel goed gaat komen.

    Ik ben 5 weken geleden geopereerd aan mijn linkeroog (ik ben 40 jaar) en mijn zicht is nu 60%, ik zat op 55% (maar ik heb nooit meer gezien dan 70%, maar ik heb nog steeds last van schitteringen. Ik zie 1 grote streep op de stand van de klok van 10 voor heel en 10 voor half. En als het donker is, zie ik weer zo'n hele wazige vlek met mijn geopereerde oog. Dus ik moet ook met de laser behandeld worden voor na-staar. Daarnaast is de lensmeting niet goed geweest, want ik zou de computer kunnen lezen en die kan ik niet lezen, veraf kan ik ook niets zien zonder bril en lezen gaat wel, maar ook met moeite. Ik kom dus straks aan een multefocale bril. Zal wel lekker prijzig worden. Mijn andere oog gebeurt over een paar weken, ik vind het best eng.

    Ik wens iedereen sterkte met zijn haar ogen

    Gr. Truus

  • Truus

    Hoi Fe,

    Met een normale monofocale kunstlens kun je maar op 1 afstand goed zien, dat is dus of veraf, of dichtbij of lezen.

    Bij jou is veraf dus goed, je zult eigenlijk een bril moeten hebben voor de tussenafstanden en voor lezen in 1.

    Ik ben helemaal in de aap gelogeerd, want ik heb betaald voor een cilinderlens waar ik helemaal niets aan heb, ik zie op geen 1 afstand scherp met mijn kunstlens.

    Ik wens je veel succes .

    gr. Truus