Re: oud kindertehuis huize angela den haag

  • herman bekkers

    Sjef Kunst Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik zou graag in contact komen met mensen die hier

    > op het internaat van Huize Angela hebben gezeten

    > van 1940 tot 1950

    ik heb in huize angela van 1938 tot +- 1943 ik ken alleen nog ''n paar namen ,bernhart frigge ,en fredie wessels ,zr, anselma ,gemma agnes ,.ik ben in 1943 naar

    limburg gbracht om bij ''n boer te gaan werken .tot na de oorlog ,toen ben ik mijn eigen gang gegaan .inangela was het behoorlijk streng ,rektor van der kleij ken ik ook nog..

    ik hoop op contact met jouw misschien kennen wij elkaar .gr, herman .tel, 0294 414109

  • Jan verwindt

    ik denk dat ik een ouder zus heb gevonden die zeker op dit adres heeft gewoond het betreft Rietje Verwindt 2-2-1946 wie o wie kan mij verder helpen.

    vriendelijke groeten jan verwindt

  • jacqueline de vries

    Ik ben op zoek naar een oude vriendin zij heet marelva mardenbro. Weet iemand

    Misschien waar zij is gaan wonen of heeft iemand anders toevallig nog kontact met haar?

  • Yvonne

    Hallo,

    Ik wil graag iets schrijven over de ouders van iemand die in Sint Angela gezeten moet hebben ten tijde van de tweede wereld-oorlog. Het was een jongen, waren daar ook jongens? Hij heette Jacob, meer vertel ik niet vanwege privecy, maar als iemand die heeft gekend zou ik er graag wat over horen. 

    De reden dat dit voor mijn verhaal wil weten, is dat dit heel erg belangrijk is geweest voor deze ouders en dit dus veel invloed heeft gehad.

    Ik hoef geen private dingen te weten. Alleen de tijd die hij daar was en of het gewoon was om met vakanties naar huis te gaan.

    MvG,

    Yvonne Blokker.

  • mwg

    hallo allemaal ik ben Maria Mulders en heb daarvoor woeltjes geheten.

    heb in de groep van zuster wilma gezeten en vond het met haar vrezelijk.

    ze zij tegen mij dat wij blij mochten zijn dat wij hier waren in angela want wij deugen niet en horen niet op deze wereld.

    dagelijks heb ik van deze woorden nog last van.

    ze sloeg en schold en zij kankerleider tegen mij.

    ik heb daar gezeten van begin 1962 tot begin 1967.

    zou zo graag in contact willen komen met mijn vriedin corrie goorden.

    ik mis haar heel erg zij is daarna getrouwd en heeft twee zonen hoorde ik destijd van zuster mariales.

    zusse en dinneke van bentem en marianneke schoonhoven zou ik graag willen zien.

    mijn mail is 

    m.mulders33@tele2.nl

    zoek corrie al jaren.

    ik woon zelf in de achterhoek.

    hoop tot ziens

  • said

    hoi ik ben said van biene

    ik heb in huize angela op de beresteinlaan 110 gewoont in huisje 4

    van 1989 tot maart 1993 ik had het daar erg naar me zin daar werkte een begelijder daar heb ik nog steeds veel contact mee

    ik kom nog regelmaatig bij haar

    groetjes said v biene

  • Annemiek

    Beste allen,

    Mijn naam is Annemiek Ruyter en ik heb van 1966-1974 aan de Prinsengracht en de berensteinlaan gezeten in huize Angela.

    Ik heb denk ik geluk gehad want, ondanks dat niet alles altijd goed ging en ik ook wel rare dingen heb gezien, ben ik niet getraumatiseerd door mijn tijd daar. Ik heb sinds een aantal jaar weer contact met de orde en specifiek met één zuster die vroeger mijn leidster was. Ook ik ben op zoek gegaan naar mijn verledden en had antwoorden op bepaalde vragen nodig. Ik had het moeilijk gehad met mijn tijd in het tehuis; waarom zat ik daar en wat is er daar gebeurd? Ik heb veel antwoorden gekregen en heb een goed en warm contact met mijn oude zuster. We schrijven regelmatig en soms ga ik naar haar toe. Het is goed om de verhalen van toen ook uit haar perspectief te horen en te begrijpen hoe zij hun best deden om er voor ons te zijn met de middelen die ze toen hadden. Achteraf bekeken zien de zusters ook wel dat sommige dingen beter hadden gekund. Deze zuster kwam er achter dat ik als kind misschien ook niet op mijn plek zat daar en eigenlijk veel meer kon dan ze hadden ingeschat toen ik daar heen moest. Het was fijn om die erkenning te krijgen en dat heeft me wel weer een stuk rust gegeven en acceptatie. De tijdsgeest zat toen tegen en dat heeft voor mij grote gevolgen gehad in hoe ik werd beoordeeld en de kansen die ik (niet) kreeg.

    Ik ben redelijk goed op mijn benen terecht gekomen en maak mij nuttig in de maatschappij en ik heb heel veel lieve mensen ontmoet. Dat wil ik graag delen met jullie.

    Een warme groet, Annemiek

  • Laurens

    Beste allen,

    Ik ben Laurens. Toen ik op huize Angela zat was mijn naam Loek. Ik ben opzoek naar mensen die ook op Huize Angela  =14pxBerensteinlaan 110 hebben gezeten. Ik was ongeveer 12 jaar toen ik daar kwam tot mijn 18e jaar. Deze mensen ken ik nog Corry, Jolanda, Kees, Gerard, Gerda, Zou het luk vinden om met deze en andere in contact te komen. Ik heb geen leuke jeugd gehad waar ik nooit met iemand over heb gepraat. 

    Groet,Loek Nu Laurens :-)

    Heb op Huize Angela Beresteinlaan 110 Den haag gezeten, Mijn naam was Loek nu heet ik Laurens. Heb daar een leuke tijd. gehad. Heb er gezeten met Gerard, Kees, Jolanda, Gerda, Thea. Corrie, Wim. Ik Voetbalde altijd op het veldje en trapte de bal vaak tegen de muur van de kerk toen kwam er een non naar mij toe en die zei tegen mij mag je niet meer doen.
  • Laurens

    DELETION_USER

    Hoi allemaal,

    Ik ben stoute Clifton van 1977.  Ik heb toen in groep 4 (geloof ik) te Berensteinlaan gezeten met groepsleiders: Mieke/Annemiek, Rene Busker en Wilma (directrice).  En medebewoners Thea, Jolanda, Marijke (zij had toen een hand) en Diederick enz.

    Rene en Annemieke en Wilma heb ik inmiddels gevonden, maar ik zoek Thea Janssen nog en Jolanda en Marijke zou ik ook graag vinden.  Wilma wil ons allemaal ook weer eens tezamen halen. Mijn contact email: pmfiles (at) outlook.com

    Groetjes allemaal.

    Hoi,  kennen we mekaar misschien mijn naam was toen Loek?  Ik ken Thea,Jolanda, Gerda,Gerard

    Heb op Huize Angela Beresteinlaan 110 Den haag gezeten, Mijn naam was Loek nu heet ik Laurens. Heb daar een leuke tijd. gehad. Heb er gezeten met Gerard, Kees, Jolanda, Gerda, Thea. Corrie, Wim. Ik Voetbalde altijd op het veldje en trapte de bal vaak tegen de muur van de kerk toen kwam er een non naar mij toe en die zei tegen mij mag je niet meer doen.
  • Ton

    Beste Mensen, ik zoek contact met vooral de bewoners van de groep (de Vlegels) van Zuster Grard (Humilia) in de periode 1963/67 Prinsegracht. Ik was niet inwonend, maar wel dagelijks aanwezig. Ik ben meer opgevangen vanuit lastige situatie. Mijn herinneringen zijn redelijk goed. Ik ben vooral nieuwsgierig of iedereen goed terecht is gekomen. Veel groeten, Ton Linssen