F. Smeist schilder Groningen HELP!!!!!!

  • Nina

    Hallo allemaal,

    Ik zit nu bij m'n opa op kamers. In het oude herenhuis heb ik een paar mooie dingen gevonden.

    Er hangt op dit moment een schilderij van ene F. Smeist '48. Het zijn witte bloemen die in een goudkleurige ronde vaas op een tafel staan.

    Wie kan me helpen met de schilder? Hij kan ook een andere naam hebben maar dit kon ik er van maken!

    Wie weet dus iets van de schilder of zijn nakomelingen?

    Groeten Nina

  • jolanthe

    Beste Nina,

    Ik ben bij familie in Groningen en heb net een schilderij van diezelfde F. Smeist of F.Smeisl of F.Smeisli op de stadjesmarkt gekocht, een landschap van een fruitboomgaard, het lijkt op de \betuwe, erg mooi. Ik ging op internet de schilder zoeken en weet niks van hem maar waarschijnlijk komt hij hier uit de buurt denk ik na jouw oproep.

    groetjes jolanthe

  • Babs7658

    Hoi Nina .Afgelopen wek heb ik in eeen kringloop winkel een schilderij gekocht van F Smeil .Uit 1978.Bij mijn zoektocht naar deze schilder kwam ik jouw naam tegen.Vandaar mijn reaktie. Ben jij inmiddels al wat wijzer geworden? Op dit schilderij staat en vaas met bloemen.

  • Ramon Pool

    Hoi,

    Ik heb vandaag een paneeltje gekocht gesigneerd F.Smeist. Het gaat hier om een wilde zee met oude zeilboten…

    Jullie al wat wijzer? Misschien eens een mailtje met de handtekening om te kijken of die hetzelfde is?

    Groeten,

    Ramon

  • Merel

    Hallo,

    Deze schilderijen zijn van Frans Jozef Smeisl geboren in Wenen, later in Groningen terecht gekomen en inmiddels overleden. De familie woont nog in Groningen en omstreken. Heeft geloof ik 2 zoons gekregen en 1 zoon daar van is mijn oom.