Noorderhuis, Hoogeveen

  • Villa Northgo

    Zulke lijsten bestaan niet, ik heb “live” gezocht in het “Historisch archief” van de gemeente Amsterdam, alwaar een deel van de administratie van het “Centraal Genootschap voor Kinderherstellingsoorden en Gezondheidskolonies” is opgeslagen

  • Sylvia

    Ik zoek mensen die in 1867..ik was 6/7 jaar..heb er niet lang gezeten..ik ken me een nam herinneren Jolanda Tjalinks..of ik het zo goed schrijf weet ik niet..maar ik ben op zoek naar foto,s van dat ik na het middag slapen een wandeling maakte met de hele groep..samen ik het bos..en er zijn foto,s gemaakt van een toneel stukje over de grote reus en zijn zeven dwergen..en ik sta als ik het me goed herinner aan de rechterkant..ik zal zo graag die foto,s willen hebben..als iemand me kan helpen heel graag ik betaal per foto 10 euro

  • Syl

    Ik zoek mensen die in 1967..ik was 6/7 jaar..heb er niet lang gezeten..ik ken me een nam herinneren Jolanda Tjalinks..of ik het zo goed schrijf weet ik niet..maar ik ben op zoek naar foto,s van dat ik na het middag slapen een wandeling maakte met de hele groep..samen ik het bos..en er zijn foto,s gemaakt van een toneel stukje over de grote reus en zijn zeven dwergen..en ik sta als ik het me goed herinner aan de rechterkant..ik zal zo graag die foto,s willen hebben..als iemand me kan helpen heel graag ik betaal per foto 10 euro

  • Marga Eijkelhardt-Simons

    Syl Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik zoek mensen die in 1967..ik was 6/7 jaar..heb

    > er niet lang gezeten..ik ken me een nam herinneren

    > Jolanda Tjalinks..of ik het zo goed schrijf weet

    > ik niet..maar ik ben op zoek naar foto,s van dat

    > ik na het middag slapen een wandeling maakte met

    > de hele groep..samen ik het bos..en er zijn foto,s

    > gemaakt van een toneel stukje over de grote reus

    > en zijn zeven dwergen..en ik sta als ik het me

    > goed herinner aan de rechterkant..ik zal zo graag

    > die foto,s willen hebben..als iemand me kan helpen

    > heel graag ik betaal per foto 10 euro

    Ik was er in1967 van 20 juni tot 30 juli. Onze groep heette “De Muizen”en onze juffouwen waren Juf Henny en Juf Anneke. Ik heb ook nog een paar foto's.

    Ik was als enigste Limburgse en moest me enorm aanpassen. Ik ga deze week met mijn echtgenoot naar Hoogeveen om de plek nog eens te bezoeken waar ik ben geweest destijds.

    Groetjes

    Marga Eijkelhardt-Simons

  • elmaM

    Hallo beste lezers. Ik heb een periode van ongeveer 6-8 weken in het jaar 1970 in het Noorderhuis mogen logeren. Was toen 7/8 jaar.

    Ik weet niet heel veel meer van deze periode maar weet wel dat ik in de groep van de Dolle Minna's heb gezeten met Juf Joke.

    Heb begrepen dat het huis een grote brand heeft gehad in het jaar 1984. Maar ben benieuwt hoe het allemaal gaat met de andere kinderen van die tijd.

    Ben inmiddels bijna 50. En kom uit West-Friesland

    groetjes elma swier

  • André Jans

    Hallo,

    Ik vraag me af of iemand van U mijn grootmoeder Geertje Jans-Hut herinnerd. Zij was werkzaam in het Noorderhuis in de jaren 70 en 80. Ik heb geen wat precies ze er heeft gedaan. Toen die tijd woonde ze aan de Wijsterseweg en later aan de Fluitenbergseweg in Fluitenberg.

    Tijdens de oorlog werd het Noorderhuis dacht ik door de Duitsers gebruikt als politie hoofdkwartier. In april 1945 werden de Duitsers aangevallen door de Franse parachutisten die mede een Duitse munitie truck opbliezen in het beukelaantje zo 'n 500 meter ten westen van het Noorderhuis. Mocht iemand meer weten over de rol van het Noorderhuis in WO.2 zou ik dat graag vernemen.

    Met vriendelijke groet,

    André Jans

    Hoogeveen

  • Ben Kamphuis

    Alie Schinkel Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Van20juni tot 30juli 1968 was ik daar , in de

    > groep de Smurfjes .

    > De juf was Frieda.

    > Heb er ook nog een foto van.

    >

    > groet Alie Schinkel

    Hallo Alie,

    ik weet dat ik 2x in het Noorderhuis ben geweest waarvan 1x in de groep de smurfjes. Ik weet nog van de Smurfjes omdat we met crepepapier propjes maakten en hiermee op een grote getekende smurf de kleuren inplakten.

    Ik ben benieuwd naar je foto. Is dit een groepsfoto? Ik heb namelijk helemaal niets aan fotomateriaal uit die 2 periodes.

    Groetjes, Ben Kamphuis (wat een gigantische code moet ik invoeren om dit bericht te plaatsen)

  • Dick aalders

    ik ben dick aalders, zat denk ik in 1968 in het noorderhuis, in de groep de struisvogels, enkele namen die ik nog ken waren, gijs,ronald nieuwenhuizen,meneer jan was leider van onze groep, juf marion, ik woonde in die tijd in nieuw-roden Dr, nu in Papendrecht ZH,hoopelijk kan ik hier wat fotos plaatsen,ik kijk wel even gr dick A

  • J. Geerts

    Hallo Villa Northgo ,

    Bent u de beheerder van http://www.freewebs.com/noorderhuis/

    gr. J. Geerts

  • Freddie

    Ik ben freddie van maaren en heb in 1969 in het noorderhuis gezeten voor 12 weken. Om de 6 week kwam er een nieuwe groep. Ik zat met nog een jongen als overblijvers in het grote huis met de directrice. we waren de mexicaantjes en de donald duks Ik maakte de tekeningen op de grote muur

    Ik ken alleen jannie rosies

    Ik zou graag willen weten wie er nog meer in deze groepen hebben gezeten