op zoek naar familie Pestman enof Mulder

  • Linda

    Dag lieve Grunningers

    Mijn moeder Jantje Pestman, geboren 1916 kwam uit de stad Groningen en is op jonge leeftijd (14 jr) rond 1930 met haar familie naar Den Haag verhuisd (hoe kon ze!).

    Omdat iedereen van mijn moeders kant in Den Haag is overleden, ben ik benieuwd of ik in Groningen misschien nog familie heb.

    Haar vader was Lambertus Pestman en haar moeder Aaltje Mulder. Mijn opa, geboren in 1890 heeft in een weeshuis in Groningen gewoond; zijn moeder is op jonge leeftijd overleden.

    Mijn oma Aaltje Mulder kwam uit Noorderhogebrug en is geboren in 1895. Ze was dochter van Pieter Mulder, als ik me niet vergis. Ik weet zeker dat er van de familie Mulder nog familie moet zijn, maar waar en wie?

    Wie weet?!

    Vriendelijke groetjes en alvast dank en misschien tot ziens in jullie mooie stad!

    Linda van Twist

  • Jan Mulder

    Dag Linda,

    Een vraag die je al lang geleden gesteld hebt. Nu kom ik deze pas op het internet tegen. De naam van je grootmoeder Aaltje Pestman - Mulder kom ik tegen in mijn stamboom, maar in een tak die al in 1739 splitst. Voor zover je in de loop der tijd geen nadere informatie hebt verkregen, kan ik die wel vestrekken. De verste voorvader is afkomstig uit 't Zandt Gr. Zijn oudste zoon Jan streek neer in Niehove en dat is de tak waar jij van afstamt.

    Met hartelijke groet,

    Jan Mulder, Oosterwolde Fr.