Ook een uitkering ??? stem !!!

• Karin

Speciaal voor mensen die lang van een uitkering leven heeft de sp een actie op touw gezet,lees er meer over op deze site als het door gaat levert het je veel geld op !!!

http://groningen.sp.nl/displayscripts/items_reg.php?u_id=286&topic=nieuws

• Droopie

Zoek een baan, hoef je ook niet dit soort onzin te krijgen.

Je kunt in nl beter op de soos lopen dan aan het werk zijn. Er zijn toch wel van die rooie rukkers die geld van werkende uitgeven als water aan mensen die hard brullen dat ze op het minimum zitten maar toch 400 euro in de maand te besteden hebben. Ik heb het in ieder geval niet. Maar ik werk. Ik krijg ook geen sub. voor sport of als mijn koelkast stuk gaat. Weet je waarom nu iedereen moet inleveren? Tja, lees boven staande. Nee, mensen die niets doen voor de samenleving moeten zeker een dikke uitkering krijgen. Wees blij dat je wat krijgt, er zijn heeeel veeel landen waar je gewoon niks krijgt als je niet werkt. BEN IK OOK EEN VOORSTANDER VAN.

Amen.

• Esther

Bedankt karin voor je tip!

Droopie wat ben jij een zeikerd zeg!

Als jij eens wist hoeveel nederlanders onbedoeld en ongewilt in de uitkering zitten (zoals ik) zou je mischien (hopelijk) wel anders piepen.

Niet iedereen kiest voor een uitkering en die mensen zijn ook vaak een “normaal” inkomen gewend.

Persoonlijk ben ik blij met zo'n toeslag aangezien er heel erg veel wordt ingehouden op een uitkering en je maandelijks maar erg weinig overhoud. Denk aan ziekenhuiskosten bijvoorbeeld.

Ik weet ook wel dat er ook veel mensen zijn die wel bewust van een uitkering leven en het zichzelf zo “gemakkelijk” maken maar denk eerst eventjes na voordat je zoiets neer zet.

JE SCHUIFT MENSEN OVER 1 KAM.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die er net zo over denken als ik, want wat droopie schrijft vind ik zeer kinderachtig!

maar ja, hij of zij durft niet eens zijn of haar eigen naam te gebruiken, MISSCHIEN ZEGT DAT AL WEL GENOEG.

groetjes, Esther

Karin schreef:

>

> Speciaal voor mensen die lang van een uitkering leven heeft

> de sp een actie op touw gezet,lees er meer over op deze site

> als het door gaat levert het je veel geld op !!!

>

> http://groningen.sp.nl/displayscripts/items_reg.php?u_id=286&topic=nieuws

• nele1

ben het helemaal met droopie eens ook voor mensen die werken is het knibbelen en niet zuinig karin. alleenstaanden met kinderen ze zeiken wat af maar 90 procent woond samen nemen nog een paarkinderen erbij ik scheer mensen niet over een kam maar het gezeik begint me hierover wel de strot uit te hangen een voorbeeld huuraanpassing korting op sporten korting op belasting reken deze kortigs bij het maandbedrag op god wat hebben ze het slecht sorry hoor maar van dit soort uitspraken zakt mij de broek af

• Serena

Een uitkering is geen vetpot, maar dat is een baan met een redelijk inkomen ook niet, aangezien de meeste werkende mensen niet in aanmerking komen voor subsidies, kwijtschelding etc. waardoor het verschil tussen een uitkering en een betaalde baan vaak kleiner is dan men denkt. Het gaat mij te ver om mensen hier zo naar beneden te halen. Niet alle mensen trekken een uitkering omdat ze te lui zijn om te werken. Ik ben voor de premie voor alleenstaande ouders met kinderen. Alleenstaanden kunnen werken anders zaten ze wel in de wao en niet in de abw, bij 2 oudergezinnen kan een van beide neem ik aan ook werken.

Serena Meyer

• Droopie

Serena,

Je hebt het heel goed neer gezet. Ik ben helaas niet zo subtiel. Ook omdat ik mensen ken die het dus voor diegene die het wel nodig zijn verpesten.

Een alleenstaande ouder met een jong kind heeft inderdaad meer problemen om te werken.

Maar wat nele zegt is ook zo, iemand die gewoon keihard werkt en een mager loon heeft krijgt van de sp niet 450 euro en heeft dit ook niet liggen voor de kerst. Helaas zijn ze (in mijn ogen) in nederland doorgeslagen. Iemand met een uitkering krijgt tegenwoordig zoveel subsidie dat als ze gaan werken minder overhouden dan in de steun. Ik kan ze dan ook eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze niet willen. Maar je weet dat je verder ook nooit wat zult bereiken.

Er moet gewoon weer een groter gat komen tussen werken en niet werken. (Ik heb het dan over mensen die het kunnen) Het is dan nl aantrekkelijk om te werken en ben je van dit soort dingen af.

Esther:

Ik heb lang een vaste baan gehad. Ik werkte in de It en ben door een reorganisatie eruit gezet. Ik kreeg toen 70% van mijn gemiddelde loon vanaf mijn 18e. Toen ik 18 was zat ik nog op school dus je kunt je voorstellen dat het gemiddelde snel naar beneden ging. Ik heb gelukkig een baan kunnen vinden maar wel 10 maand op een super minimum leven. Betaalde mijn rekeningen en hield vrijwel niks over. Dan moest ik dus ook nog eten kopen. Ik heb toen natuurlijk ook geprobeerd extra steun te krijgen maar kon dat op mijn buik schrijven omdat ik het jaar ervoor boven een bepaald bedrag had verdient. Nu heb ik me enorm ingezet om een baan te vinden omdat ik het niet kan om op de kosten van mijn kennissen te leven. Ik weet echt wel hoe het is om beneden het minimum te leven en zag toen ook de sp niet. Nee, ik zat immers in de ww.

• Serena

Hoi Droopie,

Geweldig zo'n reactie ! Je hebt het heel goed neergezet. Ik snap zeker jou frustraties en ken ze zelf ook.

Groetjes,

Serena

• Harm

Droopy je hebt gelijk, de mensen met een uitkering krijgen overal korting op terwijl ze wel rond de 800€ per maand krijgen .

als alles betaald is hebben zij net zo veel of zelfs meer over dan een gezin met werkende vader of moeder.

• Chantal

Ik vind het ook allemaal belachelijk hier in Nederland. Ik ken ook zoveel mensen die er misbruik van maken. En maar klagen! Onzin! En er zullen heus wel uitzonderingen zijn maar volgens mij maakt 60% in Nederland echt misbruik van de situatie dat ze een uitkering hebben. Alleenstaande met kind ligt er ook weer aan hoe het zit. Laatst zag ik op tv een meisje van 17 die zwanger was geworden, ze vond de pil onzin enz. Maar woonde nu nog thuis maar zodra ze klaar was met school ging ze op d'r zelf en dan leven van een uitkering. Nou dat soort dingen vind ik echt belachelijk! En wij werkende mensen maar belasting betalen! De enige die echt mijn volledige steun hebben zijn de oude mensen, gehandicapte en “echte”zieke mensen!

Zo denk ik erover dus Karin al dat gebrabbel over uitkeringen daar wordt ik spontaan misselijk van!

Groetjes,

chantal

• BigB

Ik ken ook mensen (en heel wat meer dan 2!) die al jaren en jaren steun trekken en het wel best vinden. Als iemand die mensen na het verlaten van school een schop onder hun hol had gegeven hadden ze nu waarschijnlijk een goede baan gehad, maar in plaats daarvan kregen ze een uitnodiging van de Soos over het hoe en wat van de uitkering.

Deze mensen zien niet dat het geld dat zij maandelijks op hun rekening krijgen door anderen opgehoest wordt; ze hebben geen idee waar het geld vandaan komt (geldboom of zo?) en vinden dat ze er recht op hebben, dat ´de maatschappij´ ze dit verschuldigt is. Solliciteren doen ze niet. Ik kan ze dit niet eens kwalijk nemen; solliciteren wordt niet aangemoedigt door de Soos (in Groningen althans, in R´dam is dit wel anders heb ik gehoord) want dat is alleen maar lastig om te verrekenen met de uitkering, en het arbeidsbureau doet ook werkelijk niks voor ze. Alle instanties vinden het prima zo, zolang de ambtenaren hun salaris maar krijgen vinden ze alles best…..

Waar me de broek van afzakt is dat uitkeringstrekkers zoveel voordeeltjes krijgen; korting op van alles en nog wat (stadjerspas, terugebetaling sportabo etc etc) terwijl mensen die gewoon werken wel het volle pond moeten betalen. Dit is al zo ver doorgevoerd dat er al speciale belastingmaatregelen getroffen zijn voor herintreders, omdat die er anders in inkomen op achteruit zouden gaan!

Waar zijn we met zijn allen, en de SP in het bijzonder, in godesnaam mee bezig ?!?