De bus van de voetbalvereniging Ajax is afgelopen nacht uitgebrand. Waar gaan we met het voetballen heen? Hoelang blijft de maatschappij nog geld pompen in de voetballerij?
Gelukkig werd FC Groningen op een nederlaag getrakteerd. Of dit laatste met dat eerste te maken heeft mag een ieder voor zich uitmaken. Ik kom tot zo'n uitspraak omdat de daders van de brandstichting zich waarschijnlijk vanmiddag op de tribunes van de FC bevonden. Het blijkt allemaal maar zo te kunnen.
Is er één supporter die gedacht heeft: ik ga vandaag niet want zo hoeft het voor mij niet. Ik betwijfel het. Het is dus mogelijk dat jij als bezoeker aan de wedstrijd van hedenmiddag naast een misdadiger zat. Naast die brandstichter. En het kan allemaal maar zo.
Een nederlaag voor de FC. Verrassend? Ik dacht het niet. Een hele blik verdedigers en een enkele slecht scorende aanvaller was de vondst van ons aller Ron Jans. Een trainer die sinds hij in het Oosterpark is uitermate tevreden is. Zegt dit meer over het niveau van de FC of over hem zelf?
God zij dank zijn deze twee bedroevende elementen tot elkaar veroordeeld. 1e dividievoetbal in de Euroborg, here we come …