vragen na staaroperatie

• Indi

Ik ben afgelopen maandag (ik ben 55 jaar) geopereerd aan staar en heb enkele vragen.

Ik ervaar nog wat pijn aan dat oog af en toe, kan dat? Met name een plekje in het oog dat ik ook voelde tijdens de operatie zelf.

Ook ervaar ik kleurverschil met het oog dat nog niet is geopereerd. Het geopereerde oog ziet alles veel witter dan het andere oog, dat ziet alles een beetje geler/zachter. Vervelend om zo nu in de sneeuw te lopen. Het voelt af en toe wat duizelig. Werken wil ik maandag weer gaan doen, maar echt fijn voelt het nog niet.

De schitteringen, waarover ik hier veel lees, heb ik ook wel, maar dat zal hoop ik wel minder worden.

Wanneer kan ik mijn geopereerde oog weer opmaken? Je mag namelijk niet wrijven in dat oog, maar de make-up zal er ook weer af moeten 's avonds, vandaar de vraag.

Een groot voordeel is wel, dat ik nu alleen in mijn niet geopereerde oog nog een contactlens heb zitten. Zodra dat oog ook gedaan is, zal ik waarschijnlijk geen lenzen meer nodig hebben, enkel af en toe een leesbril. Zo heeft elk nadeel een voordeel:)

• dita van gennip

ben vijftien dagen geholpen van staar . mijn vraag wanneer mag ik mijn ogen weer op maken.

zwart potlood er op doen .