schitteringen en trillingen na staaroperatie

• robencorry@concepts.nl

Hallo,

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd aan staat aan rechteroog. Nu heb ik alleen maar last van heel wazig zien en trillingen op mijn oog maar ook schitteringen, net of de starter van een tl lamp blijft hangen. Ben gisteren terug geweest naar de oogarts, daar werd geconstateerd dat ik wel heel slecht zie maar dat technisch alles in orde is. Hoef pas over 4 weken voor controle terug en als ik het niet vertrouw moet ik maar weer eerder bellen voor afspraak. Voel me zo ellendig, onzeker bij lopen, en het gevoel dat je gedronken hebt denk ik want ik drink niet, je wordt er misselijk van. Heb o.a. Trobadex druppels gekregen en daar staat bij bijwerkingen: schitteringen en wazig zien. Heb op aanraden van apotheek gisterenavond huisartsenpost gebeld en die dokter zei dat ik dat niet allemaal moest geloven wat daar op stond, hij heeft toch een oogarts geraadpleegd en nu heb ik toch andere druppels. Ik voel me zo in de kou staan (ondanks de warmte) Heeft iemand nog een tip wat dit alles kan zijn en of dit nog weer over gaat. Kan ook niet meer autorijden zo.

met vr. gr.

Corry

• moedertje71

hoi,

ik ben in 2008 en 2009 op 37 jarige leeftijd geopereerd aan staar, na een aantal netvliesoperaties (netvliesloslatingen)

ik heb ook vee last van schitteringen na de operaties, maar de oogarts zei als je nog jong bent is je pupil iets groter nog en heb je dus meer last van schitteringen dan de wat oudere mensen die een staaroperatie hebben gehad.

ik heb wel Pilocarpine druppels geprobeerd om me pupillen kunstmatig kleiner te houden, maar dit werkte zo heftig dat ik amper nog uit me ogen kon kijken (heel heftige stekende pijn boven en in mijn ogen)

nadeel is dan ook hiervan dat je natuurlijk minder goed zit in het donker

Conclusie de schitteringen moet je helaas mee leren leven……………..

Het wazig zien kan nog te maken hebben met het herstelproces indd of je oogdruk is niet goed??

ik heb zelf glaucoom gekregen na de operaties en zie ook slecht soms door een te hoge oogdruk, zie dan ook wazig.

zo heb dagen dat ik vrij goed kan zien en andere dagen is het erg wazig allemaal………..

gr moedertje