oud kindertehuis

  • Jeanet

    Beste Ria, Hoe hete de directrice in die tijd .

    Heb in het kindermeisje Noordhoorn gezeten in Apeldoorn
  • Ton

    Mijn broer and ik hebben in Linquenda gewoond in 1979 and 1980. Wij hebben veel geweld meegemaakt, maar toen ik wegging realizeerde ik mij dat is meer om mijn co-gangsters gaf dan om mijn eigen familie. Ik herinner mij Wilma van Oudheusden, eerst was zij mijn vriendin en toen nadat ik mijn broer voor de bek sloeg was ze de zijne. Ik herinner me Leo Kerkmeester, die mijn slaapkamer in waggelde met feces op zijn kop omdat ze hem hadden beloofd dat het zijn haar zou doen groeien. We hadden Cees … een van de groep leiders, gek als een deur. Ik herinner me Saskia Stend, mijn vaste verkering in de Noordhoorn. Alle groep leiders waren fantastisch. Ik offer ze allen een grote verontschuldiging voor de manier waarop ik mij gedroeg. Ik heb vele verhalen, inclusief de moord van Agnes, my broer's vriendin.

    I moved to the United States in 1995, and currently I am putting together a story about my time at the Noordhoorn; it was awful and fantastic at the same time. I hope it will inspire people who have lived in group homes, in spite of being rejected by parents and society, I have become Full Professor and Fellow at a major university in the US. I know most of my fellow criminals were not so lucky. I can say with confidence, that I have never experienced any abuse during my 18 months in Linquenda. I am forever grateful to the staff who guided me as a dumb teenager to becoming a decent human being. I love you all.

    Ton G.

  • Rene

    Ik heb de jaren 1966 en 1969 in huize noordhoorn gezeten .

  • Wil

    Ria Hendriks ,jij zat in onze tijd in Noordhoorn 1969 /1971 toen zaten wij daar mijn zuster Retty , Sietske van Dam ,Helene Ottenhof ,Toke Boere ,Gerda van de Wely ,Loes Nieuwenburg ,Henny Canninga Silvia en Engeline ( moluks) ook mijn zuster Mary zat in Noorhoorn in Liquenda en Directeur de Vries,Moe Brakenziek.

  • Wil

    Mary ,Zijn broer Alex is ook jong overleden en dan heb je nog Sander en nog een zusje ik dacht Wiesje ze kwamen uit harderwijk en Rene is volgens mij in den haag overleden.

    Rene de Haan is heel.jong gestorven,sorry. Zijn broertje heet Alex maar ik weet niet waar hij.nu is.

  • Wil

    1969 heb ik er gezeten. Ben nu 61 jaar.