schitteringen na staaroperatie

  • oogje

    hoi,

    ik ben voor twee weken terug geopereerd aan staar (37 jaar) en heb erg last van schitteringen.

    Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? en hoe lang duurden deze klachten?

    Graag alleen serieuze reacties.

    gr Oogje

  • Greetje

    Hallo,

    Ik ben 1 jaar geleden aan staar geopereerd (43)beide ogen.

    Ik ben geholpen bij het OMC.

    Ik heb nog steeds last van schitteringen net als in het begin,dus het kan wel een tijdje duren voor dat het overgaat ben ik bang.

  • oogje

    hoi Greetje,

    en wat zegt je arts ervan dan?

    Blijft het zo? of is er nog kans dat het verdwijnt?

    Ik moet over 6 weekongeveer aan re oog geopereerd worden maar zie er erg tegen op.

    je mag me mailen op ram.bos@telfort..nl

    gr Ursula

  • Jacqueline

    ik ben een week of 12 geleden geopereerd aan staar (links) rechts moet nog. Ik kan niet zeggen wat het is aan dat linkeroog maar het voelt niet prettig. als ik mijn rechteroog afscherm en kijk met mijn linkeroog zie ik soms hele kleine wolkjes of vlekjes op letters bvb bij het teveekijken. Ook lijkt het alsof het “los” zit dat hoornvlies dat is gewoon een idee natuurlijk, maar zo vóelt het wel. toen ik naar de oogarts ging zei ze dat het zicht prima is (100 procent zelfs) maar dat het misschien nastaar is. Daar wil ze me aan helpen door met een laserpistool een gaatje in mijn netvlies te schieten waardoor de troebelheid eruit kan onder verdoving natuurlijk.

    Wie heeft zoiets gehad en is het vervelend? Of is het net zoiets als staar en moet je ook met een kapje op lopen de eerste dagen net als bij een staaroperatie?

  • oogje

    hoi

    ik heb ook nastaar, ik mis soms gedeeltes van texten.

    En het laseren stelt op zich niiet zoveel voor. het voelt een dag branderig aan en je hebt 1 dag een verbandje op het oog.

    gr oogje

  • Miem

    Hallo Oogje,

    Ik zie dat jij ook erg jong bent. De oogarts zegt dat ik eventueel in aanmerking kan komen voor een lens zodat een leesbril niet nodig is, maar dan wordt ik doorgestuurd naar een ander ziekenhuis.

    Wat is jouw mening aangezien dit een relatief nieuw product is en wij nog erg jong zijn.

    Groet,

    Miem

  • Christel

    Hallo Oogje,

    Naar aanleiding je vraag van oogje zou ik graag jouw ervaringen willen delen.

    Ik ben 38 en net als jullie erg jong.

    Ik begin nu te twijfelen welke ooglens moet ik nemen en wat is het beste voor de toekomst.

    Mijn oogarts gebruikt alleen monofocale lens ik kwam wel in aanmerking voor een andere lens maar dan kon ik meteen door naar Maastricht.

    Deze lens kost extra geld en is nog niet 100% bewezen. Ik had het gevoel dat ik meteen moest beslissen.

    Mijn huisarts zegt dat dit niets ernstigs is en dat deze oogarts veel routine heeft in staaroperaties.

    Kun jij mij een advies geven ik zie er erg tegenop.

    Groet,

    Christel

    Telefoon 0485 800432

  • ria

    Ik ben op 30 oktober geopereerd aan mijn rechter oog(links moet binnenkort) maar ik kan niet wennen. Of dit komt om dat ik nu met beide ogen zo'n verschillend zicht heb, weet ik niet. Met het rechteroog zie ik dichtbij bijna niks kan alleen hele grote krantenkoppen met moeite lezen.Veraf gaat wel goed . Met het linkeroog kan ik nog wel lezen maar veraf bijna niks zien. En de kleurverschillen zijn ook heel anders. Ik heb de hele dag een vreemd gevoel alsof ik wel dronken ben(ik drink nooit) kan me slecht concentreren. 's Avonds last van schitteringen en heb soms het idee dat ik de lens dan kan zien. Als ik in de spiegel kijk en er schijnt licht van achteren lijkt het alsof er achter de iris luchtbelletjes bewegen.

    heeft iemand de zelfde ervaring?

    groetjes ria

  • Albert Bolink

    Ik ben door dr. lansink van mst enschede aan mijn linker en rechter oog geopereerd aan staar.

    Ik had last van lezen, had last met door het oculair van de camera kijken ( dus beeld scherpstellen was een ramp ) en die schitteringen waren zeer vermoeiend. 1e operatie in mei en 2e operatie in augustus. Het gaat nu uitstekend !!!!

    Ik ben dus fotograaf: www.bona-fotoburo.nl dus ik moet mijn ogen prima kunnen gebruiken.

    Zelfs op afstand kijken is geen probleem. Enne ik had leesbril -3,5 en nu brilloos

    Succes allemaal !!

  • Nelleke

    Laseren van nastaar stelt niets voor. De vertroebeling wordt weggeschoten.Je ziet dan steeds zwarte wolkjes wegvliegen. Voelen doe je het niet.

    Mijn gezichtsvermogen is nu weer 100%

    De schitteringen had ik ook maar dat kwam volgens de oogarts doordat de troebele lens weg was en er nu dus veel meer licht in het oog komt. Zonlicht deed gewoon zeer. Raad je aan een zonnenbril op te zetten.Was bij mij na 5 weken weg.