Hallo,
Zes weken geleden had mijn rechteroog geopereerd voor staar. Ik was best bang, want ik kan niet horen.
Voor doven is de ogen erg belangrijk zintuig.
Gelukkig was de oogoperatie geslaagd. Ik zie nog veel beter dan voorheen. Zelfs ook kan lezen zonder bril. Ach, heel kleinste letters heb ik wel leesbril nodig.
Verhouding was toen mijn rechteroog erg dik brilglas nodig om gewoon te kijken.
Nu hoeft het niet meer nodig, maar toch moet ik wel bril dragen voor linkeroog. Voor rechteroog een vensterglas die je kon gewoon kijken als zonder glas.
Hi , eerst kon ik mijn eigen gezichtrimpels niet zien en nou nu wel !
Mijn linkeroog heeft een beetje staar, maar niet erg genoeg voor de oogoperatie. Later !
Pas één week geleden werd mijn oog opgezwollen en de kunstlens is niet vast gegroeid. Het moet nog een paar weken oog gedruppeld.
Na één dag van de oogoperatie zie ik al schitteringen. De oogarts zei dat het wel over gaat. Het vraagt om tijd.
Ja, hoe lang, vraag ik me af ! Gelukkig zie ik via deze discussie dat ik niet enige ben. Het valt zeker niet mee, want ik moet liplezen en kijk wat er om me heen.
Het is best vermoeiend. Is er iemand die het ook meegemaakt heeft over schitteringen die het wel eindelijk kan genezen worden ? Hoe lang heb je ermee rond gelopen ?
Hopelijk in komende tijd beter gaat, ook geldt voor andere mensen die last van schitteringen en andere klachten, gun ik van harte dat jullie weer fijn kunnen genieten zonder oogproblemen.
Groetjes !