Digna van der Roest

  • Margarehta

    Mischien niet heel belangrijk,digna ligt volgens mij begraven op het noordijker begraafplaats te noordijk(groningen).Ik zou wel willen weten hoe het met haar familie is ,want deze mensen zijn geestelijk vermikt voor het leven.Ik denk ook wel eens aan digna,ik heb haar niet persoonlijk gekend.Wel heb ik de daders gekend maar daar kan ik niets van terug vinden in mijn geheugen,ik heb wel eens met hun kinderen gespeeld.Maar dit weet ik ook niet meer(deze dingen zijn door mijn ouders verteld aaan mij)En dochter heel veel sterkte met alles ,ik hoop dat je een betre weg bent ingeslagen dan je ouders en dat je een heel mooi leven hebt,ik gun het je van harte.

  • Anno Niem

    Ook ik dacht opeens aan Digna van der Roest na het lezen van de moord in Urk op dit moment. Hier kwam ik uit bij de reactie van de dochter van de daders. Wat knap dat je hier reageert! Ik hoop dat je ooit met de ouders van Digna in contact komt zoals je aangeeft. Wat zal je eenzaam zijn zonder ouders. Ik wens je alle geluk en liefde toe!

  • mila

    Ik vergeet nooit weer de dagen na de vedwijning van Dinga. Ik was toen 7 Overal in Groningen werd flyers van haar vermissing opgehangen. Het heeft toen veel indruk op me gemaakt. Idereen sprak erover in Groniingen. Ik weet nog dat ik zo had gehoopt dat ze levend zou worden gevonden. Maar helaas..

  • Alexander B

    Hallo,

    Er staan heel veel krantenartikelen over Digna van der Roest in het archief van de Leeuwarder Courant. De ULR is: http://www.archiefleeuwardercourant.nl/

    Vervolgens kun je bij zoeken haar naam intoetsen en je krijgt twee pagina's met artikelen.

    Groeten,

    Alexander

  • Mimi

    Digna is inderdaad van school opgehaald door een vrouw op de fiets met het verhaal dat zij jonge poesjes thuis had. Van daaruit schijnt het dat ze langs een feestwinkel zijn gegaan om een masker voor Digna te kopen zodat ze niet herkend zou worden.

    Eenmaal bij die mensen thuis heeft ze limonade aangeboden gekregen met daarin een verdovend middel en is daarna misbruikt. Of dat eenmalig of meerdere keren is gebeurd dat weet ik niet. Uiteindelijk is ze gewurgt en een jaar later in een vuilniszak die in een greppel lag teruggevonden.

    Ik heb toen Digna nog leefde en ik uit logeren was in Groning regelmatig met haar en haar broer gespeeld. Ik was net zou oud als zij toen ze ontvoerd werd en het heeft een ontzettende inpact op me gehad.

    Haar ouders wonen volgens mij nog steeds op hetzelfde adres.

  • harrie

    Jolanda,

    Je zou eens kunnen mailen of bellen met wiebe de vries uit zoutkamp.

    Hij zoekt mensen op voor radio en tv en zal ongetwijfeld je verder kunnen helpen met het zoeken naar de familie v/d Roest

    Zijn internetsite is wwww.de-personenzoeker.nl en als je in het telefoonboek kijkt, daar staat zijn telefoonnummer

    Groetjes van Harrie

  • tieneke

    ohhhhh ben jij een van de 2 dochters die hij had?

    ik woonde namelijk schuin tegen over jullie.

    ik heb jullie wel eens gezien..jullie waren toen nog heel jong en klein.blond haar met van die krulletjes.

  • tieneke

    wat ik nog weet uit die tijd is dat wij woonde schuintegen over de moordenaar.op een dag zagen wij een meisje versuft zitten op een van de paaltjes voor hun deur en hij was met een auto bezig.

    welke dag weet ik niet meer maar later op een avond zagen wij haar met hem terug komen…moet rond een uur of 11 zijn geweest.ze hadden een stuk touw en doek of laken bij zich..hij was de eerste die een fampet achter zijn voor deur raam had hangen toen digna vermist werd.

    dat stel had zelf 2 kleine blonde meisjes met krulletjes en als je ze zo zag dan zou je denken een normaal gezin war dus niet waar bleek te zijn.

  • Manu

    Hoi Jolanda,

    ik ben degene geweest die destijds de topic over Digna hier heb geplaatst, heb nooit gezien dat er in de loop der tijd zoveel reacties op zijn gekomen.

    Dapper dat je reageert en ja, ik wil je graag mailen. Weet niet anders je te bereiken dan op deze manier, hoop dat je het leest en kunt reageren.

    Groet Manu

  • bernlef

    Beste

    Ik weet dat de vader woont in omgeving drachten in een dorpje daar in de buurt, ik heb les van deze zeer aardige man gehad. Bij toeval kom ik dit tegen en het greep mij zeer aan. Zijn naam ben ik even kwijt maar komt wel weer boven…….

    Groet Bernlef