Digna van der Roest

  • M. J.

    Ook op mij heeft het destijds grote indruk gemaakt. Ik was twaalf en zag in en rond Groningen al die flyers hangen met haar foto en de tekst “Help ons Digna vinden”. Ik vermoed trouwens dat haar voorbeeld destijds door mijn ouders is aangehaald om toch maar vooral goed op te passen met kwaadwillenden, vandaar dat het me zo goed is bijgebleven.

  • Brigitt

    Ja, ik woonde vlak bij Digna. En was toen 13 geloof ik. Ik heb alles dus van dichtbij meegemaakt. Tot en met de politie agenten die bij je thuis kwamen, de helikopters die overvlogen en de sloot dreggen naast mijn huis. En Digna had trouwens 2 broertjes. Ook Lars die later bij mijn broer op school zat. Ik woon nog steeds in deze buurt en iedere keer als ik langs haar huis rijdt denk ik aan haar.

    Dag lieve Digna.

  • Mariska

    De moord op Digna van der Roest heeft ook op mij grote indruk gemaakt. Volgens mij is dit nl een meisje wat voordat zij naar Groningen verhuisde in Zoetermeer heeft gewoond. Ik heb in die tijd regelmatig met haar gespeeld. Ik was toen zelf een jaar of 7 / 8. Mijn ouders hebben mij dit nieuws later verteld. Zo vreselijk dat het niet te bevatten is. Kan iemand hier bevestigen dat zij inderdaad in Zoetermeer heeft gewoond voordat zij naar Groningen is verhuisd?

  • cindy

    hoi hoi

    ik heb een vraag ik zag in jou reacktie staan dat jij hun dochter ben

    het is inmiddels al wel wat jaartjes geleden dat je die reaktie heb geplaats

    maar miss kom ik toch in contakt met je

    mijn vader moet een presentatie doen van het verhaar van digna van der roest

    miss kan jij mij helpen om een verslag te maken van dit verhaal zodat mijn vader een presentatie kan doen

    hellaas is mijn vader ook een tbsser en ondanks zijn daden doet hij na 28 jaar vast zitten zijn best om contakt met mij te hebben

    hij moet een presentatie doen en hij vroeg mij om hulp maar ik kan nergens het verhaal vinden wel wat krante artikkelen maar meer niet

    heel meschien wil jij mij helpen

    groetjes veel liefde en geluk cindy

  • leenjansen@hotmail.com

    Digna is begraven op de Noorddijkerweg, 9734 Noorddijk, Groningen schuin tegen over nummer 18 ligt de begraafplaats.

  • F

    Ik ben flip en dacht dat Annet van akkeren Digna was.

    Ik kan vanuit eigen getuigenis vertellen dat heroïne handel en gebruik een zeer groot probleem was, waardoor zelfs kleine kinderen die met de spuiten in de tuin doktertje speelde met hiv besmet raakte in de Rivierenbuurt

    Ik heb altijd het vermoeden gehad dat de moord is gepleegd vanuit de heroïne handel en hiv gerelateerd misdrijf was.

    Ook had ik van horen en zeggen gehoord dat er 100000 tipgeld door de familie van de roest als beloning uitgeloofd was.

    Ik was ten tijde van de verdwijning zelf maar tien jaar

    Dit vond plaats door Turken.