Digna van der Roest

  • Manu

    Wie weet waar er nog informatie te vinden is over Digna van der Roest, het 9 jarige meisje uit Groningen dat in juni 1982 ontvoerd, misbruikt en vermoord is? Ik kan niets vinden op het internet. Ik zou graag oude krantenknipsels willen inzien en het liefst een fotootje van haar hebben. Alle informatie is welkom.

  • Harry W

    Hallo Manu:

    Digna is levenloos gevonden in een vijver zover ik het me kan herinneren.Ik weet het me nog te herinneren omdat haar vader mijn leraar is geweest op de Hanzeschool (was toen "De Wijert).Digna is ontvoerd en volgens mij is de dader nooit aangehouden.Mvg Harry///.

  • Manu

    Digna is begraven in de bossen in Drenthe. De daders (man en vrouw) zijn opgepakt en hebben gevangenisstraf gekregen. De vrouw is in de gevangenis overleden en de man is inmiddels weer op vrije voeten. Ik kan echter niets van haar vinden op internet. Toch bedankt voor je reactie.

  • Harry W

    Ok goed dat je er al iets mee bent opgeschoten,dat de daders waren opgepakt wist ik dus niet.Wel beetje wrang dat er 1 van rondloopt inmiddels daar ik ook 2 dochters heb.Groetjes en succes met verdere zoektocht.

  • andrea

    Hallo,

    Ook ik ben op het internet aan het zoeken naar informatie over Digna. Ze was mijn vriendin op de vrije school en ik kan mij weinig meer herinneren. Zocht daarom naar info, maar ja het is natuurlijk gebeurd voor het internet tijdperk…

  • pie

    http://startgoogle.startpagina.nl/?start=0&q=Digna+van+der+Roest

    kijk hier en er gaat een wereld voor je open

  • Dhyan

    Digna zat bij mijn zus in de klas op de Vrije school. Ik weet dat ik als 5 jarige samen met mijn moeder pamfletten in omgeving noord Groiningen heb opgehangen van haar vermissing. Ik weet inderdaad dat het klopt wat iemand anders schreef dat ze in een vijver/greppel vermoord en misbruikt is teruggevonden. Ze zou zijn gelokt met een verhaal van“jonge poesjes”.

    Ook heb ik onlangs gehoord dat dat is gebeurd door een echtpaar dat in Appingedam heeft gewoond.

    meer weet ik helaas ook niet maar het was een trieste zaak.

  • Dhyan

    Nog eventjes ter aanvulling: Er zijn dus wel pamfletten gedrukt van de vermissing. Misschien is er iemand die die nog heeft.Ik kan mijn zus eens vragen of ze nog een oude schoolfoto heeft in ieder geval.

  • Jolanda P.

    hallo,

    Ik kan je vertellen dat het idd klopt dat 1 van de daders in de tbs kliniek overleden is en dat de andere dader inmiddels weer vast zit vanwege het mishandelen van zijn nieuwe vriendin die hij tijdens zijn dagbesteding heeft leren kennen. Echt vrij is ie nooit geweest, hij heeft al die tijd onder toezicht gestaan, maar hier neemt justitie het allemaal niet zo nauw, dus mede doordat justitie zo laks is, kon hij een aantal jaren zijn gang gaan met mishandelen van zijn niet helemaal normale intelegente vriendin.

    Ik weet dit allemaal zo goed omdat ik(helaas!) zijn (hun) dochter ben. Voor vragen mail gerust……..wat ik er van weet wil ik best vertellen als iemand hier iets aan heeft.

    Trouwens, ik zou de ouders van Digna heel graag eens willen benaderen, via de mail ofzo. Kan iemand hierin bemiddelen?

  • van den Wijngaarden

    Toen ik op de lagere school zat(H.R holst school) zag ik dagelijks de foto van Digna.Ze is altijd in mijn gedachten gebleven.Nu ik zelf kindjes heb ,komt het weer allemaal naar boven.Goed om te zien dat meer mensen nog aan haar denken.Ik zal altijd aan Digna blijven denken en natuurlijk aan het verdriet van haar ouders.